Pagina's

woensdag 29 mei 2013

Allereerste dekentje

Omdat het maar zulk slecht weer blijft, leek het me wel leuk om een dekentje te maken.
Eentje om lekker onder te kruipen om in de zetel naar tv te staren. En met de zomer die (hopelijk) dan toch eens komt, is het wel een leuk project om aan te werken zonder druk dat het meteen af moet zijn. Dat die gure winter maar heel lang weg blijft dit jaar.

Ik werk met een nieuw garen voor mij, namelijk Stylecraft DK Special en haaknaald nr 4.
Zo gaat het wel vlotjes vooruit zo'n dekentje (als het normale proporties zou aannemen). Heb het weer wat groot gezien en heb per rij 261 steken staan... Oops!



In het begin was het wel aanpassen naar dit garen. Het is ook de eerste keer dat ik met acryl haak en wist niet dat het zo rekbaar was. Maar al bij al ben je daar wel snel aan gewend.
Ik vind het nu vlot haken en de kleuren zijn ook zo mooi. Er is echt een uitgebreide keuze, de bollen gaan lekker lang mee en het voelt erg prettig (en zacht) om te haken.

Voor mij een topper deze wol!

Groetjes,
Gaga

2 opmerkingen:

  1. WAt leeeeuk. Dit gaat super worden. Heb dit garen ook besteld voor een deken, ben heel benieuwd hoe het gaat haken. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg, ben erg benieuwd hoe ie uiteindelijk gaat worden.
    Lijkt me erg fijn garen.

    BeantwoordenVerwijderen